Ostatnie posiedzenia Rady Nadzorczej
W ostatnim czasie odbyły się dwa posiedzenia Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej w Dzierżoniowie. Pierwsze z nich miało miejsce 31.08.2020, a drugie w dniu 22.09.2020r.
Pierwsze spotkanie rozpoczęło się od podsumowania zebrań Walnego Zgromadzenia oraz przyjęcia planu pracy nowo wybranej Rady Nadzorczej na II półrocze 2020r. Ponadto przewodniczący poszczególnych komisji tzn. Komisji Rewizyjnej, Komisji Inwestycyjno-Remontowej oraz Komisji Kulturalno-Oświatowo-Sportowej, przedstawili poszczególne plany pracy jakie mają za zadanie zrealizować. W dalszej części Główna Księgowa przedstawiła analizę i wykonanie planu i wyników finansowych za I półrocze 2020r. wraz z realizacją zadań remontowych i inwestycyjnych. Rada Nadzorcza po dokonanej analizie planu i wyników finansowych za I półrocze 2020r. pozytywnie oceniła działalność Spółdzielni.
W dalszej części posiedzenia Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej przedstawił aktualne prace wykonywane przez Spółdzielnię w ostatnim czasie. Jednym z nowych rozwiązań jest montaż urządzeń, które w sposób ciągły będą dostarczać czynnik grzewczy do kaloryferów i całej instalacji C.O. (automatyczne dobijanie wody). Dzięki temu zostaną zminimalizowane problemy z rozpoczęciem zbliżającego się sezonu grzewczego oraz lepszą pracę instalacji w trakcie sezonu. Następnie Rada Nadzorcza wraz z Zarządem omówiła przebieg kompleksowej wymiany instalacji gazowej, wodnej, elektrycznej i kanalizacyjnej, które obecnie wykonywane są na zasobach Spółdzielni. Jednym z ostatnich tematów było podsumowanie okresu wakacyjnego w Spółdzielczym Domu Kultury. W tym okresie zostały zorganizowane festyny na poszczególnych osiedlach, jak i konkursy sportowe gdzie zarówno dzieci i ich rodzice mogli spędzić swój wolny czas.
Drugie posiedzenie Rady Nadzorczej rozpoczęło się od omówienia przygotowania do sezonu grzewczego. Ponadto zostały przedyskutowane liczne prace remontowe na zasobach Spółdzielni. W dalszej części członkowie Rady Nadzorczej bardzo pozytywnie ocenili organizację ostatniego festynu na os. Jasnym, w którym brali udział przewodniczący oraz członkowie Komisji Kulturalno-Oświatowo-Sportowej. Następnie Rada Nadzorcza szczegółowo omówiła uchwały, które dotyczyły między innymi regulacji opłat na fundusz remontowy, dźwigi oraz uchwały dotyczącej struktury organizacyjnej Spółdzielni. Po przeprowadzonej dyskusji uchwały te zostały uchwalone. Obszernie na temat regulacji opłat na fundusz remontowy piszemy w artykule dotyczącym kompleksowej wymiany instalacji w budynkach. Sprawa regulacji opłat na korzystanie z wind wynika z realizacji wniosku z przeprowadzonej lustracji pełnej o następującej treści ,,Należy wprowadzić zmiany stawek opłat eksploatacyjnych za korzystanie z dźwigów osobowych, naliczanych obecnie od ilości zamieszkałych osób, na naliczanie opłat od powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych, co wynika z :
– art. 2 ust. 1 pkt 8a ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego ( t.j. Dz.U z 2014 r .poz. 150. z późn. zm.);
– art. 12 pkt. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 2004 r. o własności lokali ( t.j. Dz.U
z 2000 r. nr 80 poz. 903 z późn. zm.).”
Zrealizowanie wniosku było zaplanowane w powiązaniu ze spłatą wymiany dźwigów osobowych (wind), które nastąpi do końca 2020r. Pozwoli to na kompleksowe usystematyzowanie naliczeń opłat w tym zakresie.
RN